Fiecare lucru pe care îl facem la Grădiniță P.P. „SF. ANA”, împreună cu preșcolarii, le netezește calea spre reuşita în viață. Fiecare poveste citită, fiecare poezie învățată, fiecare joc didactic sau distractiv desfășurat reprezintă câte o „cărămidă” așezată încet, dar sigur și cu responsabilitate, în temelia personalității fiecărui copil.
Preșcolarii găsesc aici ocazia să se joace cu alţii copii de vârsta lor sau de vârste apropiate, să se simtă confortabil cu persoane care nu sunt părinţii lor, să le placă lectura, desenul, să simtă dorinţa de a explora, de a experimenta lucruri noi. Grădiniţa poate fi considerată a doua casă, unde copilul dumneavoastră va învăţa să comunice, să se joace frumos împreună cu alţi copii, să aibă un program fix și, cel mai important, să câștige încrederea în forțele proprii.
Acestea sunt doar câteva din minunatele lucruri pe care le va învăţa, deoarece scopul grădiniţei nu este numai acela de a îngriji copilul şi de a-l pregăti pentru școală, ci şi de a-l învăţa să fie independent și de a-l încuraja să ia singur decizii cu privire la propria-i persoană, dar și la cei din jur.
Grădiniţa trebuie privită nu doar ca pe o nouă provocare, ci și ca pe o mare familie unde copiii noştri se vor simţi confortabil şi în siguranţă, unde vor învăța cum să țină seama și să îi respecte pe cei din jur, dar, cel mai important, unde aceștia vor fi ghidați să-și descopere potențialul și să-și formeze stima de sine.
Pentru preșcolarii mici, sursa cea mai importantă pentru formarea stimei de sine o constituie aprecierile educatoarei și ale părinților. Mesajele transmise de aceștia sunt receptate și interiorizate de catre copil și conduc, treptat, la inocularea sentimentului de inadecvare sau de adecvare ca persoană. Întreaga literatură de specialitate și nu numai abundă de teorii privind experiențele din copilărie și uriașa influență a acestora asupra formării unei anumite imagini de sine.
Atunci când copilul este încurajat și ascultat, când i se acordă atenție, când i se vorbește cu respect, acestuia i se dezvoltă o imagine de sine pozitivă. La polul opus, orice comportament care minimizează copilul are un efect negativ asupra felului în care acesta se raportează la propria-i persoană. Ținând seama de toate acestea, putem afirma, fără teama de a exagera, că stima de sine și încrederea în propriile puteri reprezintă pașaportul copilului către o viață mentală și socială sănătoasă și fericită.
Așadar, iată cum fundația așezată la începutul formării micului pui de om devine stâlpul de rezistență al adultului de mai târziu. Deși se vorbește din ce în ce mai puțin despre cei 7 ani de acasă, aceștia sunt, în zilele noastre, poate mai importanți ca niciodată.
Din fericire COPILUL DE AZI are norocul se bucure de două „case” unde ESTE și TREBUIE să fie înconjurat de adulți preocupați să-l ajute pornească cu dreptul pe drumul vieții: pe de o parte, cea din sânul familiei unde părinții trebuie să aibă grijă ce modele oferă copilului, dar și ce strategii de dezvoltare a acestuia adopta; pe de cealaltă parte, cea din lumea minunată a grădiniției, unde educatoarea plămădește „boțul de humă” cu tact pedagogic, modelând cu dăruire și pricepere tot ceea ce părinții au creat mai bun și mai frumos.
Director,
Prof. Istudor Tatiana Camelia